ثبت سفارش تلفنی و فوری : 09124188112 - 09102188112

گل کروتون

تماس بگیرید

مشخصات گل کروتون

گل کروتون

  • نام علمی : Codiaeum variegatum
  • نام انگلیسی : Euphorbiaceae
  • نام خانواده : Croton

کروتون

گل کروتون یا ( کرچک هندی ) دارای 15 نوع مختلف از نوع درختچه های همیشه سبز می باشد. یک گونه از این گل که ذکر شد به عنوان گیاه آپارتمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه بومی کشورهای هند و چین می باشد. در گلدان ارتفاع آن به 60 سانتی متر و گسترش آن به 30 تا 40 سانتی متر می رسد. در خارج از گلدان ارتفاع این گیاه از 3 متر بیشتر تجاوز نمی کند. این گونه دارای کولتیواری به نام C. v. pictum می باشد که بیش از سایر ارقام این گیاه پرورش داده می شود. این گیاه فاقد گل می باشد.

برگ های آن معمولا مخلوطی از سبز ، سفید ، زرد ، قرمز ، صورتی ، سیاه و نارنجی می باشد. شکل برگ ها متنوع از خطی تا تخم مرغی شکل می باشند. گونه های دیگری را که می توان برای کشت در آپارتمان توصیه نمود عبارتند از : “Disraeli” , “Reidii” , “Carriera”  نگهداری این گیاهان در منزل مشکل است زیرا احتیاج به رطوبت دارند.

معمولا در منازل در نواحی خشک چون رطوبت به اندازه کافی در هوا وجود ندارد برگ های گیاه شروع به ریزش نموده و به مرور باعث از بین رفتن گیاه می شود. دادن آب به صورت اسپری بر روی برگ ها کاملاً این مشکل را برطرف نمی کند. ولی تا اندازه ای در حفظ و نگهداری آن موثر است. درجه حرارت مناسب گل کروتون در زمستان 16 درجه سانتی گراد است. برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری از گل کروتون مقاله همه چیز درباره گل کروتون را مطالعه نمایید.

کروتون

تکثیر و ازدیاد گل کروتون

توسط قلمه به طول 8 سانتی متر از اوایل بهار تا اواخر بهار در درجه حرارت محیط 24 درجه سانتی گراد برای ریشه زایی صورت می گیرد. وقتی قلمه گرفته می شود از محل قطع آن شیرابه ای خارج می شود که برای جلوگیری از خروج آن می توان قسمت بریده شده را در خاکستر فرو کرد.

کروتون

نکات پرورش گل کروتون

برگ ها بخش زینتی گیاه را تشکیل می دهند.

در اواخر زمستان و اواسط تابستان آن را با کود های کامل هر 15 روز تغذیه نمایید.

باید مراقب بود خاک حالت باتلاقی نگیرد.

نیاز به مراقبت شدید دارد.

نسبت به سرما حساس می باشد.

در محیط های خشک ، برگ ها شروع به ریزش می کنند.

کروتون

خاک مناسب گل کروتون

خاک جنگلی یا مخلوط تورب به همراه خاکبرگ و زهکشی مناسب.

کروتون

کوددهی کروتون

3 گرم در لیتر هر 2 هفته یک بار از فروردین تا شهریور ماه.

کروتون

آبیاری کروتون

نیاز به خاک مرطوب دارد.

کروتون

جهت ثبت سفارش و خرید گل کروتون می توانید با شماره های زیر در تماس باشید…

09124188112

09102188112

 

نکات مورد توجه جهت سفارش گل کروتون

 

جهت خرید گل آپارتمانی می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و یا اینکه با شماره گل فروشی تماس بگیرید. در خرید اینترنتی اطلاعات فاکتور به ایمیل شما ارسال می گردد و در صورت عضویت در سایت, شما می توانید از بن های تخفیف در خرید های بعدی گل استفاده نمایید. در ضمن گل فروشی رضوان در مناسبت ها تخفیفات ویژه ای را برای اعضای خود در نظر می گیرد.

شما می توانید بر اساس نیاز از گل های مختلف نیز برای سفارش سازی کار خود استفاده نمایید. برای تغییر در مشخصات سفارش خود ابتدا با ما تماس بگیرید تا از موجود بودن گل مورد نظر و رنگ آن اطمینان حاصل نمایید و سپس با ذکر نام گل و رنگ آن در توضیحات سفارش، همکاران ما سفارش گل را مطابق توضیحات تهیه می نمایند. لازم به ذکر است که تغییرات در انواع گل، بنا به نوع گل ممکن است باعث تغییر در قیمت سفارش شما شود.

تمامی سفارشات گل ها توسط حمل کنندگان متخصص ارسال می گردند.

 

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل کروتون”