ثبت سفارش تلفنی و فوری : 09124188112 - 09102188112

گل سانسوریا

تماس بگیرید

مشخصات گل سانسوریا

گل سانسوریا

  • نام علمی : Sansevieria trifasciata
  • نام انگلیسی : Liliaceae
  • نام خانواده : Sansevieria

سانسوریا

گل سانسوریا ( زبان مادر شوهر یا شمشیری ) شامل 60 گونه از گیاهان چند ساله همیشه سبز است. گونه ای از این جنس که دارای برگ های بسیار زیبا می باشد که به عنوان گیاه آپارتمانی پرورش داده می شوند. نام این نوع از گل سانسوریا S. trifasciata است که به دلیل کناره های تیز برگ های آن در انگلیسی Mother in law tongue یا همان زبان مادر شوهر نامیده می شود. این گیاه بومی غرب آفریقا می باشد. ارتفاع آن در حدود 45 سانتی متر با برگ های مستقیم و شمشیر شکل که معمولا طول آن به 45 سانتی متر در گلدان می رسد ولی در طبیعت ممکن است به بیش از یک متر برسد. برگ ها سبز تیره با رگه های نوار مانند ، عرضی خاکستری است. در گونه S. t. Var. lauretii حاشیه برگ ها کرم- زرد رنگ می باشد.

گونه دیگر آن به نام S. t. Var. lauretti بومی نواحی استوایی غرب آفریقا است. ارتفاع آن به 15 سانتی متر می رسد. برگ های آن تخم مرغی شکل مثلثی که در حدود 12 سانتی متر طول و 5 تا 6 سانتی متر عرض دارد. رنگ برگ ها سبز تیره با نوار های عرضی خاکستری و زرد می باشد که به طور روزت بر روی گیاه قرار می گیرند. در این گیاهان آب زیاد موجب پوسیدگی انتهای برگ می شود. دمای در حدود 16 درجه سانتی گراد در تمام طول سال برای آن بسیار مناسب است. برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری از گل سانسوریا مقاله همه چیز درباره گل سانسوریا را مطالعه نمایید.

سانسوریا

تکثیر و ازدیاد گل سانسوریا

تقسیم پاجوش با قلمه برگ در فصل تابستان انجام می پذیرد. قلمه برگی را با قطعه قطعه کردن برگ ها به طول 8 تا 12 سانتی متر و قرار دادن قسمتی از آن در بستر ازدیاد در حرارت 21 درجه سانتی گراد ریشه دار می کنند. گونه Laurentii را فقط به وسیله پاجوش های حاصل شده از گیاه مادر تکثیر می کنند. زیرا قلمه برگ فقط ایجاد گیاهی می کند که دارای برگ های سبز بوده و فاقد رنگ کرم و زرد در حاشیه می باشند.

سانسوریا

نکات پرورش گل سانسوریا

برگ ها بخش زینتی گیاه را تشکیل می دهند.

هر سه هفته یکبار نیاز به تغذیه با کود کامل دارد.

نیاز چندانی به تعویض گلدان ندارد.

تغذیه زیاد باعث از بین رفتن برگ ها می شود.

نسبت به سرما حساس می باشد.

رشد کندی دارد.

در برابر شرایط سخت محیطی مقاومت خوبی دارد.

سانسوریا

خاک مناسب گل سانسوریا

مخلوط خاکبرگ ، ماسه ، شن ، شن و مقدار بسیار کمی گچ.

سانسوریا

کوددهی سانسوریا

3 گرم در لیتر هر هفته یک بار از فروردین تا مهر ماه.

سانسوریا

آبیاری سانسوریا

نیاز به خاک خشک تا کمی مرطوب دارد. زیرا به آبیاری زیاد حساس می باشد.

سانسوریا

خواص گل سانسوریا

برای استفاده در منزل بسیار مناسب است. زیرا این گیاه توانایی پاکسازی هوا را دارد. سانسوریا این قابلیت را دارد تا گازهای آلوده و سموم موجود در هوا مانند تولوئن را تصفیه کند. روانشناسان توصیه کرده اند این گیاه در اتاق خواب استفاده شود تا در هنگام استراحت با تصفیه هوا خواب آسوده تری داشته باشید.

سانسوریا

جهت ثبت سفارش و خرید گل سانسوریا می توانید با شماره های زیر در تماس باشید…

09124188112

09102188112

 

نکات مورد توجه جهت سفارش گل سانسوریا

 

جهت خرید گل آپارتمانی می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و یا اینکه با شماره گل فروشی تماس بگیرید. در خرید اینترنتی اطلاعات فاکتور به ایمیل شما ارسال می گردد و در صورت عضویت در سایت, شما می توانید از بن های تخفیف در خرید های بعدی گل استفاده نمایید. در ضمن گل فروشی رضوان در مناسبت ها تخفیفات ویژه ای را برای اعضای خود در نظر می گیرد.

شما می توانید بر اساس نیاز از گل های مختلف نیز برای سفارش سازی کار خود استفاده نمایید. برای تغییر در مشخصات سفارش خود ابتدا با ما تماس بگیرید تا از موجود بودن گل مورد نظر و رنگ آن اطمینان حاصل نمایید و سپس با ذکر نام گل و رنگ آن در توضیحات سفارش، همکاران ما سفارش گل را مطابق توضیحات تهیه می نمایند. لازم به ذکر است که تغییرات در انواع گل، بنا به نوع گل ممکن است باعث تغییر در قیمت سفارش شما شود.

تمامی سفارشات گل ها توسط حمل کنندگان متخصص ارسال می گردند.

 

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل سانسوریا”