ثبت سفارش تلفنی و فوری : 09124188112 - 09102188112

گل شب بو

تماس بگیرید

مشخصات گل شب بو

گل شب بو

  • نام علمی : Matthiola incana
  • نام انگلیسی : Stock
  • نام خانواده : Brassicaceae

شب بو

شب بو یکی از معطرترین گل هایی است که می‌توانید داشته باشید. رایحه آن بسیار قوی، دلپذیر و آرام بخش است. توصیه می‌کنیم آن را در بالاترین نقطه باغچه خود بکارید و یا گلدان آن را در ارتفاع قرار دهید؛ اینگونه وقتی شکوفه شب بو در حال باز شدن بود، عطر آن به خوبی تمام محیط را پر می‌کند. نام دیگر گل شب بو منسوج، منثور، گل عروس است. شب بو تقریبا گل مقاومی است و به راحتی از بین نمی‌رود. به همین علت انتخاب مناسبی برای کاشتن در گلدان و یا حاشیه باغچه‌هاست.

عمر این گل به آب و هوای محیط بستگی دارد. شب بو در آب و هوای سرد گلی یک ساله است و بیش از یکی دو سال دوام نمی‌آورد، اما در محیط های گرم‌تر به یک گل چند ساله تبدیل می‌شود و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، هر سال با ساقه‌ای چوبی‌تر و مقاوم‌تر برمی‌گردد. دوره گلدهی شب بو ( گلی که شب بو می‌دهد ) کوتاه و نسبت به سرما مقاوم است. عمر گل شب بو یک یا دو سال است.

شب بو

گل شب بو نماد چیست ؟

شب بو نماد ثروت، ظرافت و زیبایی است. علاوه بر این، گل شب بو می‌تواند نمادی برای لذت و پذیرش زندگی، خلوص، تحسین و اعتقادات مذهبی باشد. در کل شب بو بیانگر زندگی طولانی، شادی بدون مرز و خوش بختی است؛ به همین دلیل برای دسته گل عروس و یا گل سالگرد ازدواج بسیار مناسب است.

شب بو

زمان گلدهی

بسته به زمان و محل کاشت بذر می‌توان در هر فصلی از سال آن را به گل نشاند ولی زمان گلدهی اصلی آن اواخر اسفند تا اواسط فصل بهار است.

شب بو

ازدیاد

به منظور استفاده از گل در اوایل فروردین ماه بذرها را اواخر تابستان و یا اواخر پائیز می کارند. در مناطقی که دارای تابستان خنک هستند می‌توان بذر شب بو را اوایل بهار در خزانه کاشت که گل ها اوایل تابستان تا اوایل پائیز مرتباً ظاهر می‌شوند.

شب بو

فاصله کاشت

برای نوع پاکوتاه ۲۰ ـ ۱۵ سانتی متر یعنی حدود ۴۰ بوته در هر متر مربع و برای نوع پا بلند ۳۰ ـ ۲۵ سانتی متر یعنی حدود ۲۵ بوته در هر متر مربع مناسب است.

شب بو

نیازهای زیست محیطی

برای گلدهی مناسب باید در محلی که دارای آفتاب کامل، خاک حاصلخیز و مرطوب با زهکشی خوب و هوای خنک باشد کاشته شود. نسبت به سرما نیمه مقاوم بوده و تا دمای ۵ ـ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند. این گیاه اگر هنگام رشد، قبل از گلدهی بیش از ۶ ساعت در هر روز در دمای بالاتر از ۱۸ درجه سانتی گراد قرار گیرد گل نخواهد داد. بهترین دمای شب هنگام برای گلدهی بهتر آن ۴ ـ ۲ درجه سانتی گراد است. دانه شب بو دارای روغنی است به مقدار زیاد که شامل اسیدهای : « اروسیک » و « لینولئیک » و « لینولنیک » می‌باشد. سابقاً در پزشکی این گیاه را در مورد سقط جنین به کار می‌بردند.

شب بو

روش تکثیر گل شب بو

انواع یک ساله ی آن با کاشت بذر و انواع چند ساله با نشا کاری تکثیر می یابند. بذر ها را اواسط تابستان در خزانه کشت نموده و هنگام پاییز نشاها را به گلدان منتقل نمایید و درون گلخانه نگهداری کنید تا آن ها را اوایل بهار در زمین اصلی بکارید.

شب بو

پرورش گل شب بو

گل های معطر بخش زینتی گیاه را تشکیل می دهند.

گل ها دوام زیادی دارند.

عطر گل ها در شب به حداکثر می رسد.

نسبت به گرما حساس بوده و احتمال از بین رفتن گیاه زیاد می شود.

دارای رشد متوسطی است.

انواع پاکوتاه آن به شب بوی مجلسی معروف می باشد.

شب بو

خواص دارویی

در طب سنتی فوایدی را برای شب بو برشمرده‌اند که عبارتند از :

نرم کننده سینه

کاهش ورم مفاصل

تقویت کننده قوای جنسی

تقویت کننده اعصاب

رفع کننده سردرد

تقویت کبد و طحال

رفع نفخ شکم

پادزهر نیش سمی

گفته می‌شود استفاده دارویی از این گل برای افرادی با مزاج گرم ممکن است سردرد آور باشد. بنابراین بهتر است برای هرگونه مصرف دارویی از این گیاه ابتدا با پزشک مشورت کنید و از مصرف خودسرانه پرهیز کنید.

شب بو

کوددهی

ماهی یک مرتبه بهترین میزان کوددهی به این گیاه است، بهتر است از کودهای پتاسیم دار استفاده کنید تا نیازهای فرعی گیاه تامین شود. کوددهی را می‌توان از زمانی که گیاه جوان و نو پا است شروع کنید تا اثرات آن را در بزرگسالی مشاهده کنید. گیاه شب بو به طرز جالبی به کمبود پتاسیم حساس است و با دارا بودن این مورد شادابی زیبایی خواهد داشت. کوددهی بیش از اندازه به گیاه آسیب می زند و موجب مرگ آن می شود.

شب بو

نوع خاک

خاک مرغوب و پر از مواد معدنی
زهکشی مناسب
خاصیت قلیایی یا خنثی
ترکیب طلایی خاک شب بو : خاک باغچه، خاکبرگ، کود پوسیده دامی و ماسه

شب بو

فصل گلدهی

اواسط تابستان تا اوایل پاییز

شب بو

آبیاری

قبل از آبیاری گل شب بو شیپوری در فصل گرما، خاک گیاه را بررسی کنید، اگر سطح خاک خشک بود، زمان آبیاری است.

در فصل زمستان گیاه شب بو را هفته‌ای ۳ مرتبه آبیاری کنید.

اگر به گیاه بیشتر از میزان گفته شده آب دهید، ریشه گیاه خشک می‌شود و گل رفته رفته از بین می‌رود.

شب بو

منشا

اروپا

شب بو

قیمت گل شب بو

قیمت این گل در فصول مختلف متفاوت است ولیکن برای اطلاع از قیمت، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند… شما می توانید این گل معطر و زیبا را برای تزیین و گل آرایی انواع دسته گل ، تاج گل ، سبد گل رومیزی و یا سبد گل و … سفارش دهید.

 

جهت ثبت سفارش و خرید گل شب بو می توانید با شماره های زیر در تماس باشید…

09124188112

09102188112

 

نکات مورد توجه جهت سفارش گل شب بو

 

جهت خرید گل طبیعی می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و یا اینکه با شماره گل فروشی تماس بگیرید. در خرید اینترنتی اطلاعات فاکتور به ایمیل شما ارسال می گردد و در صورت عضویت در سایت, شما می توانید از بن های تخفیف در خرید های بعدی گل استفاده نمایید. در ضمن گل فروشی رضوان در مناسبت ها تخفیفات ویژه ای را برای اعضای خود در نظر می گیرد.

شما می توانید بر اساس نیاز از گل های مختلف نیز برای سفارش سازی کار خود استفاده نمایید. برای تغییر در مشخصات سفارش خود ابتدا با ما تماس بگیرید تا از موجود بودن گل مورد نظر و رنگ آن اطمینان حاصل نمایید و سپس با ذکر نام گل و رنگ آن در توضیحات سفارش، همکاران ما سفارش گل را مطابق توضیحات تهیه می نمایند. لازم به ذکر است که تغییرات در انواع گل، بنا به نوع گل ممکن است باعث تغییر در قیمت سفارش شما شود.

تمامی سفارشات گل ها توسط حمل کنندگان متخصص ارسال می گردند.

 

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل شب بو”

دسته: