ثبت سفارش تلفنی و فوری : 09124188112 - 09102188112

گل نرگس

تماس بگیرید

مشخصات گل نرگس

گل نرگس

  • نام علمی : Narcissus
  • نام انگلیسی : Narcissus , Daffodil
  • نام خانواده : Amaryllidaceae

گل نرگس در حدود 60 گونه دارد که تعدادی از آن ها بومی کشور ایران بوده و بعضی دیگر بومی اروپا و غرب آسیا هستند. نرگس شیراز ، نرگس
شهلا ، نرگس مسکین از سال ها پیش مورد توجه ایرانی ها بوده و پرورش آن ها در زمین و گلدان بسیار رایج می باشد. نرگس دارای پیازی نسبتاً درشت و از نوع ورقه ای است. برگ های آن دراز و کشیده ، باریک، استوانه ای یا نیم استوانه ای، که از وسط آن ها معمولاً یک ساقه گل دهنده خارج می گردد که به یک یا تعدادی گل ( 20 – 2 عدد ) ختم می شود.

گل ها به رنگ سفید، کرم، زرد بوده و در وسط آن پیاله ای به نام تاج گل به اشکال مختلف دیده می شود. تاج گل ممکن است سفید، زرد یا نارنجی باشد. در بعضی گونه ها رنگ پوشش های گل و تاج یکسان است و در برخی دیگر پوشش گل سفید ولی تاج گل ممکن است زرد یا نارنجی باشد. گل ها معمولا در فروردین ماه ظاهر شده و دوام آن ها نسبتاً طولانی و در حدود 3 – 2 هفته می باشد.

 

کاشت گل نرگس

برای کشت نرگس در گلدان ابتدا پیاز را در اوایل پاییز در گلدان در خاک سبک می کارند و برای اینکه زهکشی به خوبی انجام گیرد ته گلدان را مقداری شن می ریزند. پیازها را طوری می کارند که سر آن ها از خاک بیرون باشد. در بعضی گونه ها نظیر N. contantionple پیازها بدون هیچگونه عملیات مقدماتی در آپارتمان به گل می روند. در صورتیکه در عده ای از گونه ها و واریته ها نظیر N. poetaz و N. pseudonarcissus باید گلدان را مانند گلدان سنبل و لاله قبل از قرار دادن در آپارتمان و یا محل گرم برای ریشه دار شدن به مدت 6 هفته در محل تاریک و خنک در حرارتی که از 9 درجه سانتی گراد تجاوز نکند نگهداری کرد و سپس به محل گرم انتقال داد و در این صورت پس از 5 – 4 هفته پیازها گل خواهند داد.

 

دمای مناسب

حرارت مناسب برای نرگس در حدود 15 درجه سانتی گراد است و چنانچه درجه حرارت بیش از این باشد اندام های رویشی آن رشد زیادی کرده ساقه و برگ ها طویل خواهند شد و به اطراف آویزان می گردند که باعث می شود گلدان منظره ای ناخوشایند پیدا کند. به علاوه از زمان گلدهی و دوام گل نیز کاسته خواهد شد.

پیاز نرگس را می توان در سنگ ریزه یا شن غوطه ور در آب کاشت. در این مورد باید دقت کرد که سطح آب تقریباً همیشه ثابت بماند. حرارت بیش از 15 درجه سانتی گراد همانطور که گفته شد موجب افزایش طول ساقه و برگ ها شده و موجب عدم تعادل و افتادن گلدان به خصوص هنگام پژمرده شدن گیاه می گردد. پیازها پس از گل دادن در چنین شرایطی قابل استفاده نمی باشند.

 

روش تکثیرگل نرگس

گل نرگس با کشت پیاز تکثیر میابد. در پاییز پیازچه ها را از پایه ی اصلی جدا کرده و در انبار نگهداری کنید تا در بهار سال آینده کشت شوند. البته برای گلدهی زودتر می توان از پیازهای بزرگتری که در بازار موجود است، استفاده نمود.

 

پرورش گل نرگس

گل های معطر بخش زینتی گیاه را تشکیل می دهند. تا زمان خشک شدن برگ ها هر 2 هفته یکبار نیاز به تغذیه با کود کامل دارد. پیازها را می توان به مدت 3 تا 4 سال در زمین نگاه داشت. بهترین زمان برداشت گل وقتی است که گردن گل شروع به کج شدن می کند.

 

کوددهی

1 گرم در لیتر هر دو هفته یک بار پس از گل دهی تا خشک شدن برگ ها.

 

نوع خاک

خاک مناسب برای گل نرگس مخلوطی از خاک باغچه و ماسه شسته به همراه تورب و با زهکشی مناسب است.

 

فصل

اواخر زمستان تا اواسط بهار

 

آبیاری

خاک خشک تا مرطوب

 

ازدیاد

پیاز نرگس وقتی به اندازه کافی بزرگ شد از جهت عمودی به چند پیاز درشت تقسیم می گردد که می توان آن ها را جدا کرده و کاشت. همچنین تعدادی پیازچه در پایین پیاز مادر وجود دارد که پس از زرد شدن برگ آن را از پیاز اصلی جدا کرده می کارند. این پیاز معمولاً پس از سه سال کاشت گل می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله همه چیز درباره گل نرگس را مطالعه نمایید.

 

قیمت گل نرگس

قیمت این گل در فصول مختلف متفاوت است ولیکن برای اطلاع از قیمت، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند… شما می توانید این گل معطر و زیبا را برای تزیین و گل آرایی انواع دسته گل ، تاج گل ، سبد گل رومیزی و یا سبد گل و … سفارش دهید.

 

جهت ثبت سفارش و خرید گل نرگس می توانید با شماره های زیر در تماس باشید…

09124188112

09102188112

 

نکات مورد توجه جهت سفارش گل نرگس

 

جهت خرید گل طبیعی می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و یا اینکه با شماره گل فروشی تماس بگیرید. در خرید اینترنتی اطلاعات فاکتور به ایمیل شما ارسال می گردد و در صورت عضویت در سایت, شما می توانید از بن های تخفیف در خرید های بعدی گل استفاده نمایید. در ضمن گل فروشی رضوان در مناسبت ها تخفیفات ویژه ای را برای اعضای خود در نظر می گیرد.

شما می توانید بر اساس نیاز از گل های مختلف نیز برای سفارش سازی کار خود استفاده نمایید. برای تغییر در مشخصات سفارش خود ابتدا با ما تماس بگیرید تا از موجود بودن گل مورد نظر و رنگ آن اطمینان حاصل نمایید و سپس با ذکر نام گل و رنگ آن در توضیحات سفارش، همکاران ما سفارش گل را مطابق توضیحات تهیه می نمایند. لازم به ذکر است که تغییرات در انواع گل، بنا به نوع گل ممکن است باعث تغییر در قیمت سفارش شما شود.

تمامی سفارشات گل ها توسط حمل کنندگان متخصص ارسال می گردند.

 

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل نرگس”

دسته: