ثبت سفارش تلفنی و فوری : 09124188112 - 09102188112

گل گندمی ( سنجاقی )

تماس بگیرید

مشخصات گل گندمی ( سنجاقی )

گل گندمی ( سنجاقی )

  • نام علمی : Chlorophytum comosum
  • نام  انگلیسی : spider plant
  • نام خانواده : Liliaceae

گل گندمی

گل گندمی دارای 215 گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز گلخانه ای می باشد. معمولا یک گونه آن بیش از دیگر گونه ها در آپارتمان ها به صورت گیاه گلدانی و آویز پرورش داده می شود. پرورش این گیاه بسیار ساده  و دارای برگ های بسیار زیبا است. ارتفاع آن حدود 25 تا 30 سانتی متر می رسد. برگ های خطی و باریک آن حدود 25 سانتی متر طول دارد و به صورت نوار های سبزی می باشد که در میان هر یک نوار سفید رنگی مشاهده می شود. در بعضی از گونه ها لبه برگ ها سفید و قسمت میانی سبز می باشد. در تابستان این گیاه گل می دهد. گل های آن سفید و ستاره ای شکل آن قطری برابر 2/5 سانتی متر دارند. برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری از گل گندمی مقاله همه چیز درباره ی گل گندمی را مطالعه نمایید.

گل سنجاقی

گل سنجاقی

روش تکثیر

این گیاه با تقسیم بوته و پرورش گیاهچه تکثیر می یابد. بوته را می توان در تمام سال به غیر از زمستان تقسیم نمود. اما بهترین زمان برای این کار اوایل بهار می باشد.

گل سنجاقی

نکات پرورشی

هر دو هفته یک بار آن را با کود کامل تغذیه نمایید که می توانید کود مورد نیاز را از تمامی گل فروشی ها تهیه کنید.

برای رشد بهتر آن را در نزدیکی پنجره قرار دهید.

رشد سریعی دارد.

در مکان هایی که نور کافی نمی باشد ، نوار سفید رنگ وسط برگ محو می گردد که در این صورت گیاه را باید به محل روشن تری برد.

گل سنجاقی

گل سنجاقی

گل سنجاقی

کوددهی

2 گرم در لیتر هر هفته یک بار از فروردین تا مهر.

گل سنجاقی

نوع خاک

مخلوطی از خاک باغچه و ماسه

گل سنجاقی

دمای مناسب

هوای معتدل را می پسندد. حداقل دمای شب 13-10 درجه سانتی گراد.

گل سنجاقی

آبیاری

خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید ولی خیس نکنید. این گیاه به فلوراید موجود در آب حساس است. ( آب لوله کشی معمولا دارای مقدار قابل توجهی فلوراید می باشد که برای بعضی گیاهان مثل گندمی و مارانتا ( آموزش نگهداری از گیاه مارانتا ) زیان آور می باشد. استفاده مکرر از آب فلوراید دار باعث ایجاد لکه های قهوه ای رو برگ ها و یا سوختگی نوک برگ ها می گردد.)

گل سنجاقی

گل سنجاقی

جهت ثبت سفارش و خرید گل گندمی می توانید با شماره های زیر در تماس باشید…

09124188112

09102188112

 

نکات مورد توجه جهت سفارش گل گندمی

 

جهت خرید گل آپارتمانی می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و یا اینکه با شماره گل فروشی تماس بگیرید. در خرید اینترنتی اطلاعات فاکتور به ایمیل شما ارسال می گردد و در صورت عضویت در سایت, شما می توانید از بن های تخفیف در خرید های بعدی گل استفاده نمایید. در ضمن گل فروشی رضوان در مناسبت ها تخفیفات ویژه ای را برای اعضای خود در نظر می گیرد.

شما می توانید بر اساس نیاز از گل های مختلف نیز برای سفارش سازی کار خود استفاده نمایید. برای تغییر در مشخصات سفارش خود ابتدا با ما تماس بگیرید تا از موجود بودن گل مورد نظر و رنگ آن اطمینان حاصل نمایید و سپس با ذکر نام گل و رنگ آن در توضیحات سفارش، همکاران ما سفارش گل را مطابق توضیحات تهیه می نمایند. لازم به ذکر است که تغییرات در انواع گل، بنا به نوع گل ممکن است باعث تغییر در قیمت سفارش شما شود.

تمامی سفارشات گل ها توسط حمل کنندگان متخصص ارسال می گردند.

 

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل گندمی ( سنجاقی )”