ثبت سفارش تلفنی و فوری : 09124188112 - 09102188112

گل برگ بیدی

تماس بگیرید

مشخصات گل برگ بیدی

گل برگ بیدی

  • نام علمی : Tradescantia
  • نام انگلیسی : Wandering jew
  • نام خانوادگی : Commelinaceae

گل برگ بیدی

گل برگ بیدی دارای 75 گونه است که انواع علفی آن به عنوان گل آپارتمانی پرورش داده می شوند. کشت و پرورش این گیاه زیبا بسیار آسان و نیاز آبی آن بسیار کم است. اگر این گیاه تقویت نگردد به ندرت گل می دهد. استفاده از کود های شیمیایی محلول در آب و اسپری آن بر روی برگ ها هر هفته یک بار مفید خواهد بود. اگر ساقه های گیاه بلند گردید، مقداری از آن را قطع نمایید تا مانع طویل شدن آن گردد. سرشاخه های قطع شده را می توان در ماسه و یا آب قرار داده و به ازدیاد آن ها کمک نمود.

 

زینتی ترین گونه های برگ بیدی

 

آلبی فلورا ( T.albiflora )

دارای گل های سفید زیبا و برگ های سبز شفاف می باشد. برای شاخه زایی انتهای ساقه های طویل آن را قطع نکنید.

 

فلومی ننسیس ( T.fluminensis )

از گیاهان آپارتمانی معمولی است که معمولا با گونه قبلی اشتباه می گردد. برگ ها به رنگ سبز و طلایی یا سفید و گل های آن نیز سفید است. اگر در زیر نور آفتاب بماند برگ هایش به رنگ ارغوانی کمرنگ در می آید.

 

ولوتینا ( T.velutina )

دارای برگ های سبز کمرنگ مخملی و گل های صورتی می باشد.

 

ویرجینیانا ( T.virginiana )

بعضی از انواعش دارای برگ های سبز رنگ پریده تا بنفش روشن است و گل های آن به رنگ های سفید، قرمز تیره، آبی، صورتی، بنفش کمرنگ، بنفش خیلی کمرنگ، آبی کمرنگ، ارغوانی،آبی آسمانی و زرد می باشد.

 

بلوس فلدیانا ( T.bloss feldiana )

این گونه در اوایل فصل بهار تا اواسط فصل تابستان گل می دهد. ساقه های آن آبدار و ارغوانی رنگ است.

 

زبرینا ( T.zebrina )

این نوع از برگ بیدی دارای 4 گونه می باشد که تماما چند ساله و رونده هستند. فقط دو گونه از این چند گونه به خاطر برگ های زیبایشان به عنوان گیاه آپارتمانی و گلخانه ای پرورش داده می شود که عبارتند از :

1 – Z. pendula : بومی مکزیک است. برگ های آن تخم مرغی شکل به طول حدودی 8 سانتی متر که قسمت روی برگ ها به رنگ سبز نسبتا روشن با دو نوار نقره ای رنگ می باشد. زمان گل دهی آن تمام فصل تابستان است.

2 – Z. purpusii : بومی مکزیک است و بهترین نوع برای گیاه آویزی می باشد. چون هر دو طرف برگ ها زیبا و قابل رویت می باشند. برگ های آن تخم مرغی شکل و بزرگ تر از گونه قبلی است. گل های آن قرمز، ارغوانی روشن شبیه به گونه قبل و در اوایل پاییز ظاهر می شوند.

 

پالیدا ( T.Pallida )

در زبان فارسی به نام های قلب ارغوانی ، برگ بیدی عنابی و گل لش مشهور است. دارای ساقه های حساس و شکننده می باشد. اگر در زیر تابش نور آفتاب قرار داشته باشد برگ ها بزرگ تر شده و کاملا به رنگ ارغوانی زیبا در می آید.

 

روش تکثیر گل برگ بیدی

این گیاه با قلمه گیری تکثیر می یابد. قلمه ها را باید در آب یا ماسه بادی کاملا مرطوب در دمای حداقل 20 درجه سانتی گراد قرار داد و یا از طریق تقسیم بوته در بهار آن را تکثیر کرد.

 

نکات پرورشی گل برگ بیدی

برگ ها بخش زینتی گیاه را تشکیل می دهند.

در بهار و تابستان هر 2 هفته یک بار بهتر است آن را با کودهای کامل تغذیه نمود.

جزو گیاهان خزنده محسوب می شود.

در صورت فراهم نمودن محیطی مرطوب ، گیاه از قدرت رشد بالایی برخوردار خواهد شد.

نسبت به شرایط محیط مقاوم است.

در صورت کود دهی بیش از حد رنگ برگ ها کمرنگ می شود.

 

خاک مناسب گل برگ بیدی

خاک سبک مانند کمپوست گیاهان آپارتمانی

 

آبیاری

نیاز به خاک مرطوب دارد اما در هر بار آبیاری نیاز نیست به گیاه آب زیادی داد.

 

نور و مکان مناسب

در سایه ( نور کم )  تا نور متوسط قرار داشته باشد. همچنین گیاه به رطوبت متوسط هوا در حدود 50 درصد نیاز دارد.

 

جهت ثبت سفارش و خرید گل برگ بیدی می توانید با شماره های زیر در تماس باشید…

09124188112

09102188112

 

نکات مورد توجه جهت سفارش گل برگ بیدی

 

جهت خرید گل طبیعی می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و یا اینکه با شماره گل فروشی تماس بگیرید. در خرید اینترنتی اطلاعات فاکتور به ایمیل شما ارسال می گردد و در صورت عضویت در سایت, شما می توانید از بن های تخفیف در خرید های بعدی گل استفاده نمایید. در ضمن گل فروشی رضوان در مناسبت ها تخفیفات ویژه ای را برای اعضای خود در نظر می گیرد.

شما می توانید بر اساس نیاز از گل های مختلف نیز برای سفارش سازی کار خود استفاده نمایید. برای تغییر در مشخصات سفارش خود ابتدا با ما تماس بگیرید تا از موجود بودن گل مورد نظر و رنگ آن اطمینان حاصل نمایید و سپس با ذکر نام گل و رنگ آن در توضیحات سفارش، همکاران ما سفارش گل را مطابق توضیحات تهیه می نمایند. لازم به ذکر است که تغییرات در انواع گل، بنا به نوع گل ممکن است باعث تغییر در قیمت سفارش شما شود.

تمامی سفارشات گل ها توسط حمل کنندگان متخصص ارسال می گردند.

 

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل برگ بیدی”